Rotterdam heeft nieuwe citybranding website
Kop van Zuid |
Nieuwe fase citymarketing
Samen werken aan het merk Rotterdam, daar draaide het deze ochtend om. Er gaat veel goed in de Rotterdamse citymarketing. In de afgelopen jaren kan teruggekeken worden op enkele mooie resultaten. Steeds meer nationale en internationale bezoekers, media en congressen weten Rotterdam te vinden en te waarderen. “Successen waar we nu met elkaar op door moeten bouwen”, zegt Ton Wesselink, directeur Rotterdam Marketing. “De wens vanuit de stad is om van citymarketingstrategie meer over te gaan naar citymarketingactie. De Rotterdamse citymarketing is hiermee in een nieuwe fase beland. Een fase waarin we nadrukkelijk met elkaar de stad nog steviger op de kaart zetten.
Rotterdam World Brand
Een goede beeldvorming van de stad trekt ondernemers, studenten, bewoners en bezoekers aan. Robbert Nesselaar, Creative Director CMO: “Er zit van oudsher veel enthousiasme in Rotterdam om samen te werken. Dat geldt ook voor het samen werken aan de beeldvorming over Rotterdam”. Met www.rotterdamworldbrand.nl heeft de stad een digitaal platform voor bedrijven en instellingen om gezamenlijk de bewoners, bezoekers, bedrijven, studenten te informeren over en te inspireren met alles wat Rotterdam te bieden heeft. “En het is heel eenvoudig om een 'merkrol' te vervullen. Het gebruik van het nieuwe promotiefilmpje met Rotterdam World Port World City, het vervullen van een trotse ambassadeursrol, het uitdragen van Rotterdam in eigen communicatiemiddelen. Het is de optelsom van al deze acties die van onschatbare waarde is voor de marketing van de stad”.